Passie

Heerlijk een weekje vrij. Heerlijk ook dat het de hele middag regent. Dat is namelijk het enige goede excuus om de hele dag op de bank te mogen hangen. Beetje internetten en tv kijken. Zowaar is er dan ook nog iets interessants op, zo halverwege de middag: Knallen in de horeca. Een soort dubbeltje op z’n kant in bedrijf voor de horeca, maar dan zonder John Williams en met rechterhand van Herman den Blijker, meneer Reimers.

Deze aflevering liet mooi zien hoe belangrijk passie voor je vak is bij alle medewerkers van een bedrijf. Waar de eigenaren alle passie in hun bedrijf stopten als gastvrouw en chefkok, was de passie bij de 4 serverende tieners ver te zoeken. Hierdoor kwam de beleving van de eigenaren totaal niet over bij de gasten. Geen wonder dat het eetcafe leeg bleef ondanks het goede eten.

Een gerecht is niet klaar als het de keuken verlaat. Het overbrengen van de beleving tot bij de klant, of zelfs nog daarna, is een belangrijk onderdeel van ieder product. Zonder beleving zouden alle fietsen hetzelfde zijn. Pas als iedere stap met passie is gedaan, ontstaat een uniek product. Passie bij alle medewerkers van een bedrijf is enorm belangrijk. Werk jij nu met passie?

Een reactie plaatsen

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s