Ik wil jou!

Vandaag las ik dit in het Marketingtrendonderzoek 2012:

Opmerkelijk is dat marketeers social media vooral willen inzetten om hun eigen boodschap te zenden. De mogelijkheid tot dialoog met de klant, die social media ook bieden, blijft vooralsnog onderbenut.

Help! Anno 2012 willen Marketeers Social Media nog steeds inzetten om te zenden! Alsof Social Media een folder is! Zenden zoals in een envelop met een postzegel erop! Of zenden zoals reclame op televisie! Ik verheug mij nu al op berichten als: “Win een iPad! Volg ons en stuur dit bericht door!” of “Kom naar Keukenboer voor de mooiste keukens #Utrecht #Amsterdam #Rotterdam”. Niet dus!

Social Media is geen briefkaart die je verstuurd en heel misschien ooit wellicht nog eens reactie op krijgt. Social Media is hier en nu. Ik ben de dialoog al begonnen, alleen jij als bedrijf doet niet mee. Ik wil dat je naar me luistert. Luistert, zodat je mijn klantervaring hoort en er iets mee kan doen. En als je luistert, reageer dan ook even, zodat ik weet dát je luistert. Daar heb ik veel meer aan dan je irritante boodschap.

En als je dan toch graag wilt gaan zenden, zend dan vooral niet jouw boodschap. Ik ziet niet te wachten op jouw boodschap. Ik zit te wachten op jou, als bedrijf. Ik wil je levensverhaal, de kleine dingen uit het dagelijks leven die je bedrijf zo speciaal maken. Dus als je mensen helpt de wereld te ontdekken, wil ik weten op welke speciale manier je dat doet! Ik wil dus dit, dit en dit. Weg met het zenden van die oude boodschap. Ik wil jou!      

Een reactie plaatsen

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s