Vandaag heb ik een Vlaams inspiratiedagje in Utrecht gehad. De mannen van Nexxworks, Peter Hinssen en Steven van Belleghem, deelden op ‘Future Decoded’ hun vizie op business in 2016. Het verhaal van Van Belleghem is mij ondertussen redelijk bekend. Het verhaal van Hinssen was nieuw voor mij en zeer inspirerend. Het leuke van het evenement van vandaag was dat ze een aantal vrienden hadden meegenomen die de theorie naar de praktijk brachten.
Dit zijn mijn 4 take-aways van vandaag:
- De wereld verandert sneller en sneller. Static companies zijn daarom
dood, je moet ‘fluid’ zijn, altijd bezig met ‘the day after tomorrow’.
- Fluid ben je als je in staat bent om nieuwe ideeën snel te testen en goede ideeën op te schalen.
. - Gemak is key in customer service, ‘it should be as easy as pushing a
button’. Or no button: ‘faster then real time’. Het probleem moet
verholpen zijn voordat het ontstaat.
. - Transactionele klantrelaties gaan het afleggen tegen ‘platformen’. Wat
kun je je klanten bieden aan niet transactionele zaken: enabling,
empowering, positief gevoel enzoverder.